9000 Sessies 19 (Spittze.be 2008)

30 september 2008

Geschreven review door Spittze.be, en een fotogalerij met beelden van Genthology fotograaf Bart Verhelst.

Met een beetje vertraging (wat niet erg was want er al een leuke sfeer buiten) betreedden we het heiligdom van de 9000 Sessies: de Minus One. Het was donderdag 25 september en er werd ons aan de kassa meteen al een leuk voorstel gedaan: 12 euro voor de cd en de inkom. Tjah, je had er maar bij moeten zijn! Rauw en Onbesproken en Nul7NegeN stonden op het programma en met die line up waren we meer dan tevreden. Met een – zoals al reeds gezegd – halfuurtje vertraging werd het podium rond 23u30 bemand door Froze en twee kompanen. Zij stelden de eerste act van de avond voor, de gasten rond wie het allemaal draaide die avond: Rauw en Onbesproken – Grafrede, de albumvoorstelling. Het publiek was een eerder beperkte kern van vrienden en nieuwschierigen, alsook een beetje pers. Maar dat maakte de sfeer er alleen beter op, want Rauw en Onbesproken (hoofdzakelijk Letterfretter Mike en Renz Intens) had een goede start. En het werd er alleen maar beter op, tijdens de albumsingle Grafrede ging iedereen wel een beetje los. Ondertussen hadden we ook al andere leden van het label gezien: Froze, Rabus, Fatih, Lerr, Brazzm en tenslotte ook organisator Mellow P. Na het eerste optreden trok het publiek naar buiten, waar enkele freestyles gebosst werden, maar opeens kwam er iemand roepen dat Nul7NegeN al reeds begonnen was. Iedereen ging gauw terug naar binnen, want die shit wouden we natuurlijk niet missen. Er stond een kleine harde kern vooraan en de sfeer zat er goed in, het optreden van Nul7NegeN sloot goed aan bij het optreden van Rauw en Onbesproken. Ook het album van Mortier, Synoniemen genaamd, werd voorgesteld. Spinal, Ill Material en Rijm D speelden goed in op het publiek en gaven een dikke show. Achteraf spraken ze ook nog met iedereen die iets wou zeggen tegen hun, heel vriendelijke jongens. Buiten werden er leuke freestyles gebosst op de beatboxskills van Serdi. Kortom: een sfeervolle avond en optredens die goed gesmaakt werden door de aanwezigen! Een vooruitblik naar de volgende 9000sessies: 9 Oktober vindt de 20e editie plaats van 9000sessies, terug in de Minus One. We verwelkomen 2000WAT die Gent uitkozen als afsluiter voor hun KOEKEMBAK-tournee. Spittze was erbij in Antwerpen en verzekert jullie een spektakelavond met veel ambiance & zeer veel energie die uitgaat van 2000WAT. Verder staan ook nog Perverz en Fata Morgana op het podium. Hopelijk zijn jullie er ook bij. Voor zij die er niet kunnen bijzijn, wij verzorgen terug een partyreview.

Party review geschreven door Amse voor Spittze.be (c) 2008